Hubnutí a dieta

ZÁSADY HUBNUTÍ
 
Nejste spokojeni se svou váhou? Chtěli byste zhubnout? V prvé řadě byste se měli vyhnout špatným způsobům hubnutí a vyvarovat se mýtům, které kolují ve společnosti. Největší chyby, kterou se dopouští většina lidí, je hladovění. Tělo je vystaveno velké zátěži. Tělu se nedostává potřebných živin a tudíž se vytrácí energie. Hladověním tělo dostanete do následného takzvaného jo-jo efektu, který se projeví až dvojnásobným přibráním po navrácení se ke klasickému způsobu stravování. Tělo poté ukládá z potravin hlavně tuky a dochází k opačnému efektu, než kterého byste chtěli dosáhnout. Prvním krokem je tedy si uvědomit, že hubnout se musí zdravě, i kdyby to mělo trvat delší časový úsek. Je důležité si uvědomit, že tak jako jsme nepřibrali za týden, tak nemůžeme zhubnout za týden.
V současné době jsme zahlcováni až neuvěřitelným množstvím informací. Různé zdroje informací hlásají navíc protichůdné informace. Tomu se chceme vyvarovat a naším záměrem je osvětlit správný způsob dosáhnutí ideální váhy.
Při redukci hmotnosti je důležitý pravidelný stravovací režim. Ideální je rozdělit si přísun energie do 4-5 menších dávek denně. Mezi jednotlivými jídly je dobré udržovat odstup 3-4 hodiny. Pokud zařadíte jednotlivá jídla příliš brzy po sobě, tělu je vlastně neustále dodávána energie a nemá proč čerpat ze zásob.
Jíst bychom měli pomalu. Mozek si zasycení ihned při jídle neuvědomí, tato informace je mu "dodána" zhruba za 10-15 minut poté, co jsme se nasytili. Konzumace většího jídla by měla trvat minimálně 15 minut, spěch se nevyplácí jak z psychologického tak stravovacího hlediska. Každé denní jídlo je nezbytné doplnit o ovoce nebo zeleninu. Zeleniny bychom během dne měli sníst zhruba 2× tolik co ovoce. Zelenina a ovoce by měly tvořit minimálně 30% objemu z celého denního příjmu stravy. Pokud budeme žaludku servírovat velké množství zeleniny, nebude se snižovat klidové spalování, přestože budeme najednou přijímat mnohem méně kcal než dříve. Právě nahradit přílohy zeleninou a ovocem je to, co přinese zaručené výsledky, přitom zůstanete zdraví, fit, a shozené kilogramy půjdou udržet trvale.
 
Snídaně vyžaduje přísun sacharidů, nejlépe mléčných výrobků, protože po spánku člověk potřebuje rychlý přísun energie. Můžete vyzkoušet jogurtový krém Guareta Morning start na doporučení od Dr. Staňka.
Každé hlavní jídlo by mělo obsahovat nízkotučný zdroj bílkovin například libové maso, ryby, kuřecí šunka, vejce, nízkotučné sýry, netučný tvaroh. Názory na light potraviny jsou protichůdné. Některými jsou vyhledávány pro jejich nízkou energetickou hodnotu, jinými zatracovány pro údajně horší nutriční hodnotu než běžné potraviny.
K večeři již nejíst žádné přílohy, nehodí se ani ovoce. Optimální je bílkovina se zeleninou, což je ideální poslední jídlo dne. Večeři můžete nahradit rajskou polévkou v prášku z řady Guareta od Dr, Staňka.
Nesmíte zapomenout na fakt, že do správného způsobu hubnutí musíte zařadit i pravidelný pohyb. Je nutno si uvědomit, že mezi jídlem a cvičením by měl být dodržován vhodný odstup. Po větším jídle cvičit nejdříve za 2 - 3 hodiny. Zcela zásadní podmínkou je, že změny, které pro snížení hmotnosti provedete, musejí být trvalého charakteru, kila se nenastřádala přes noc ale dlouhodobou příčinou, důležité je si ji uvědomit a odstranit ji nebo je všechno zbytečné. Pohyb by měl být dodržován 3 - 4x týdně. Nutností je, před i po každém cvičení, kvalitní strečink, tedy protažení. Proto je pro začátečníky doporučováno zařídit si osobního trenéra, který povede váš trénink ve fitness. Způsob cvičení si každý může zvolit takový, jaký mu vyhovuje, ale k takovým zdravým typům cvičením se řadí plavání, rychlá chůze, pilates, power-jóga apod.

 
Chcete zhubnout a váhu si trvale udržet? Využijte našeho výživového poradenství
 

 

 

 

  • Výživové poradenství Alife company, s.r.o. 


     

    AKTUÁLNĚ


     



     
  • Váš nákupní košík je prázdný.
    Přihlášení
    Musíte vidět...
    Výživové poradenství
    Kdo je online?
    Právě zde jsou 3 návštěvníci online.